Laman blog Cekap Komputer kini telah berpindah ke http://blog.cekapkomputer.com anda boleh mendapatkan info-info dari Cekap Komputer di blog tersebut Photobucket Photobucket

Sunday, April 05, 2009

Tip Menukar Avatar untuk Forum Cekap Komputer

Baiklah disini saya ingin post mengenai cara menukar avatar untuk forum anda di forum.cekapkomputer.com...tutorial ini juga boleh digunakan bagi mana-mana forum yang menggunakan phpbb.Cara ini adalah sangat mudah dan sesuai untuk dijadikan panduan kepada pengguna yang baru belajar berforum.

Lihat Gambarajah dibawah.






Pertama sekali,Cari dan Klik butang "User Control Panel " seperti gambarajah di atas.

Kemudian klik pada tab Profile,kemudian pergi ke bahagian "Edit Avatar"




Kemudian klik pada butang "Browse" dan kemudian cari gambar anda untuk diupload.Setelah selesai upload...Klik pada butang "Submit"


Perhatian : Untuk forum Cekap Komputer,Maksimum untuk saiz gambar anda dialah 150 pixel x 150 pixel. Dan tidak lebih dari 9.91 kb...Harap Maklum...

2 comments:

Romantic said...

salam kenal, saya dari kalimantan indonesia
kunjungi blog saya

Romantic said...

salam kenal, saya dari kalimantan indonesia
kunjungi blog saya