Laman blog Cekap Komputer kini telah berpindah ke http://blog.cekapkomputer.com anda boleh mendapatkan info-info dari Cekap Komputer di blog tersebut Photobucket Photobucket

Tuesday, June 16, 2009

Peluang pekerjaan sebagai FT17(Juruteknik Komputer)

Masih banyak diantara kita semua tidak sedar dengan peluang pekerjaan yang ditawarkan oleh pekerjaan...jika kita lihat sekarang,banyak kita boleh dengan tentang pengganguran....Adakah kita yang memilih kerja atau kerja yang memilih kita?Saya rasa dimana ada kemahuan disitu ada jalan....Seperti saya sendiri,saya telah mendapat jawatan FT17(Juruteknik Komputer) di bawah kementerian Pelajaran Malaysia(KPM)...pada masa itu usia saya baru masuk 18 tahun(13.12.2007) dalam seusia muda ini saya telah mendapat jawatan tetap dan masa depan kita boleh lihat lebih terjamin....Jawatan ft17 ini saya pohon menggunakan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) tanpa sebarang diploma ataupun ijazah..
Apa yang ingin saya nyatakan ialah,terdapat banyak peluang pekerjaan diluar sana...terutamanya dalam bidang IT,saya tahu banyak anda di luar sana yang boleh dikatakan pakar dan berpengetahuan dalam bidang IT.Jika sehingga kini anda masih lagi belum mempunyai pekerjaan tetap ataupun anda tidak berpuas hati dengan pekerjaan anda...anda boleh la mencuba mengisi permohonan anda sebagai FT17...Jika anda ada sijil atau diploma dalam bidang IT ataupun elektrik dan eletronik,saya syorkan anda cuba pohon jawatan ini..Jika permohonan anda berjaya anda akan dipanggil untuk temuduga,dan biasanya soalan yang akan ditanya adalah mengenai IT..dikatakan pada bulan julai nanti sebanyak 1000 pegawai ft17 baru akan melapordiri...Tahniah kepada FT17 yang baru dilantik!Selain jawatan FT17 ini,banyak juga jawatan lain yang ditawarkan...anda boleh membuat permohonan ini di http://www.spa.gov.my/

Peluang ini juga terbuka bagi mereka yang baru mendapat keputusan SPM baru-baru ini.

3 comments:

Investasi said...

blog yang menarik dan manfaat, salam kenal ya dari sebelah nih thanks

adol said...

bagus nie senag aku dapat kerja nanti... huhuhuhu

Denesya Elisya Beauty Corner'z said...

sy blur ttg kej juruteknik komputer lah? 14.8 ni sy nterview....tlg sy!!!!!!!!!