Laman blog Cekap Komputer kini telah berpindah ke http://blog.cekapkomputer.com anda boleh mendapatkan info-info dari Cekap Komputer di blog tersebut Photobucket Photobucket

Monday, May 19, 2008

Membuat Multi Login pada Yahoo! Messenger(YM)

Pada post kali ini saya akan tunjukkan kepada anda bagaimana membuat multi login pada Yahoo Messenger ( ym ) .Sebenarnya anda boleh lihat banyak blog yang lain membuat artikel mengenai multi login ym ini,untuk melakukan multi login pada ym adalah sangat mudah,anda hanya perlu mengubah dan menambah beberapa key pada registry..
Pada artikel kali ini sy akan memberi panduan kepada mereka2 yang kurang mahir dan masih baru dalam penggunaan komputer.Mungkin ada diantara mereka diluar sana kurang memahami artikel yang ditulis oleh blogger lain.Harap artikel ini dapat membantu anda.

Pertama sekali pergi ke Run.Klik Start --> Run --> Taip "regedit" .












Kemudian pergi ke HKEY_CURRENT_USER ,double klik kemudian pergi/klik software.Lihat gambarajah dibawah.























Kemudian Double Klik pada software tu kemudian pergi ke "yahoo".Kemudian masuk kedalam yahoo cari "pager".Double klik pada pager tersebut.














































Kemudian kemudian cari "test" dan klik pada test tersebut.Baiklah lihat sebelahnya buat satu key baru..Klik kanan -> New -> DWORD Value.





















Namakan key yang baru tersebut sebagai plural seperti gambarajah.

















Kemudian Double Klik pada plural tersebut dan letakkan nilai 1

















Selesai~!hehe...Tutup regedit tersebut dan kini anda boleh membuka Yahoo Messenger lebih dari satu.Misalnya anda mempunyai dua akaun email dan YM,kini anda boleh on kedua2 YM akaun anda tersebut dengan serentak.

2 comments:

HiMa said...

thanks bro....aku dh aplikasikan dh ilmu ini...hehehhe...tp utk bg kwn2...

zhyne said...

salam...
hebat!!
thankz yoo!!