Laman blog Cekap Komputer kini telah berpindah ke http://blog.cekapkomputer.com anda boleh mendapatkan info-info dari Cekap Komputer di blog tersebut Photobucket Photobucket

Monday, March 17, 2008

Jom sertai program Affiliate untuk menambah pendapatan melalui blog

Bagi mereka-mereka yang belum mengetahui cara ini,anda patut mencubanya...caranya cukup mudah...Apakah itu program Affiliate?jangan bimbang saya akan memberi seberapa maklumat yang boleh untuk menjelaskan kepada anda :) ..
Apabila kita telah mempunyai blog sendiri...Kita boleh menjana pendapatan melaluinya,salah satu caranya ialah dengan mengikuti program ini,apa yang perlu anda lakukan ialah dengan menjual produk orang lain melalui blog anda?
Bagaimana cara hendak menjual produk org lain di blog anda?cukup mudah,mula-mula anda mendaftar sebagai agen Affiliate di suatu blog...
selepas akaun anda aktif...anda akan diberi beberapa pilihan banner yang anda boleh pilih untuk diletakkan di blog anda....apabila anda mendapat banner yang sesuai dengan blog anda,copy kod html yang ada disertakan berdekatan dengan banner tersebut...kemudian buka blog anda...Paste kod HTML tersebut ke blog anda... :)
Anda berjaya apabila iklan yang anda pilih tersebut dipamerkan di blog anda....
Bila anda akan mendapat hasilnya?Anda akan mendapat hasilnya apabila ada pengguna membeli barangan iklan tersebut melalui blog anda...berapa anda akan dibayar apabila produk tersebut berjaya dijual melalui blog anda??Selalunya anda akan mendapat komisyen 30% hingga 40% daripada harga sebenar produk tersebut...jadi tugas utama anda sekarang ialah promosi blog anda untuk mendapat pulangan yang besar!

Jika masih kurang jelas cuba ikut langkah ini satu persatu :
  1. Daftar keahlian ke laman-laman web yang menawarkan program Affiliate ini.
  2. kemudian,apabila akaun anda telah aktif masuk ke ruangan banner.
  3. Pilih banner yang anda rasa sesuai dengan blog anda kemudian,copy kod HTML yang ada bersama banner tersebut.
  4. selepas itu,masuk ke blog anda kemudian tambah kod HTML ini di blog anda.Apabila iklan produk tersebut berjaya dipamerkan pada blog anda,bermakna anda telah berjaya.
  5. Apa yang anda perlu lakukan sekarang,promosi....promosi.....promosi...supaya blog anda selalu dikunjungi...apabila terdapat pengunjung dari blog anda membeli produk yang anda pamerkan di blog anda...anda akan mendapat komisyen dari penjualan produk tersebut.

0 comments: